Nowy Hyundai i30 – jeszcze bardziej elegancki, bezpieczny i oszczędny

drukuj tutaj
| Dodano: 28.02.2020 < powrót do listy

Hyundai przedstawił nowe informacje dotyczące nowego i30, którego premiera będzie miała miejsce podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.

Nowy Hyundai i30 zyska nowy design i zaawansowane systemy łączności. Będzie również oferować zelektryfikowany, 48-woltowy układ hybrydowy, który zapewni lepszą wydajność.

Hyundai odświeża także wersje N Line dla modelu i30. Po raz pierwszy usportowiona wersja będzie dostępna także dla i30 Wagon, począwszy od lata 2020 roku. Wyposażenie inspirowane wyglądem sportowego i30 N trafi także do modeli i30 Hatchback oraz i30 Fastback.

Wygląd zewnętrzny nowego i30 jest jednocześnie odważny i elegancki, dzięki czemu wzbudza więcej emocji. Zaprojektowany na nowo przedni zderzak i nowy kaskadowy grill ze zmienionym wzorem optycznie poszerzają samochód i nadają nowemu i30 atletyczny wygląd.

Nowe, smuklejsze reflektory w technologii LED oraz nowe, charakterystyczne światła ledowe do jazdy dziennej w kształcie litery V dopełniają nowoczesny wygląd przodu.

Nowością jest również tył nowego i30 ze zderzakiem o poprawionej aerodynamice. Tylne, zespolone światła LED również zawierają motyw litery V dla uzyskania efektu symetrii pomiędzy przodem a tyłem nadwozia.

Nowy i30 oferuje zupełnie nowe, dwukolorowe wzory 16 lub 17-calowych felg aluminiowych, które sprawiają, że boczny widok nowego i30 jest jeszcze bardziej atrakcyjny.

Dynamiczna, inspirowana sportami motorowymi wersja N Line została poddana kompleksowym zmianom wyglądu w modelach i30 Hatchback i Fastback. Ponadto, po raz pierwszy, wersja N Line jest dostępna również w nowym i30 Wagon. Oznacza to, że wersja N Line będzie dostępna dla wszystkich trzech typów nadwozia Hyundaia i30.

Nowy i30 N Line wyróżnia się świeżym, odważnym wyglądem i jeszcze bardziej sportową stylistyką. Z przodu nowy i30 N Line ma szerszy, kaskadowy grill, nowe reflektory i dedykowany dla wersji N Line przedni zderzak. Czerpiąc inspirację z lotnictwa, powiększono dolny środkowy wlot powietrza, który dominuje teraz w obszarze zderzaka, podkreślając sportową sylwetkę. Boczne wloty podkreślone są przez osłony poprawiające właściwości aerodynamiczne.

Całkowicie nowy wygląd tylnego zderzaka podkreśla dynamiczny charakter wersji N Line. Szeroki dyfuzor nadaje sportowego wyrazu i sprawia imponujące wrażenie, a nisko osadzone światła przeciwmgielne wizualnie obniżają samochód.

Nowy i30 N Line dostępny będzie z nowymi, 17 i 18-calowymi felgami aluminiowymi, które nadają dynamiczny wygląd także podczas postoju.

Ponadto nowy i30 N Line w wersji Hatchback oraz Fastback otrzymał nowe ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego, które w połączeniu z silnikami 1.5 T-GDi 160 KM oraz 1.6 CRDi 136KM zapewniają lepsze osiągi.

Zwiększona wydajność i lepsze osiągi dzięki nowej gamie silników

Nowy i30 dysponuje ulepszoną gamą układów napędowych, aby zaoferować klientom jeszcze większą swobodę wyboru.

Bazową jednostka jest całkowicie nowy silnik benzynowy 1.5 MPi o mocy 110 KM, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT).

Silnik benzynowy 1.0 T-GDi o mocy 120 KM będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT), a także nową, siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Jednostka 1.0 T-GDi dostępna jest także z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym, który przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT).

iMT oddziela silnik od skrzyni biegów po zwolnieniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, umożliwiając przejście samochodu w tryb wybiegu i obniżenie zużycia paliwa. Dla osób preferujących automatyczne skrzynie biegów przewidziano wersje z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym połączonym z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT)

Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 115 KM będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT), a także siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 136 KM standardowo łączony jest z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym, który współpracuje z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Topowa jednostka w gamie i30, czyli 1.5 T-GDi o mocy 160 KM standardowo występuje z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym i dostępny jest z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).